Bükk 2006. 03. 18.

Digi-t-rack

Résztvevõk: Paróczai Barnabás, Felföldi Ádám, Sinka Tibor.
Útvonal:
Mályinka – Dédesi-vár – Dédesi-szikla – Vár-forrás – Látó-kövek – Mária-forrás – Ámor-forrás - Mályinka
Megtett út: kb. 16 km
Képek a túráról: Fõoldal / Galéria / Képek menüpont alatt.

Reggel 3:30-kor kelek, mivel Barna 4:00 - 4:30 közötti érkezést ígért. 4:30-kor el is indulunk. Azonnal izzítom a Krisztiántól kapott GPS-t: hagy töltődjön maximumra az akku. Az autópályán gyorsan haladunk. Szinte már szokásosnak mondható túra előtti kaja vásárlást az Egri Tes..óban ejtjük meg. Innen irány Mályinka. Mályinka előtt Barna az ifjúsági táborhoz vezetõ útra kanyarodik be: azt mondja, hogy az Ágival is innen ment fel máskor a Dédesi – várhoz. Szerencsére sikerül meggyõzni, hogy Mályinkából érdemesebb indulni, mert a nap végén ide fogunk visszaérkezni. Mályinka: a buszmegállótól nem messzi parkoljuk le a verdát. Kajálás az autóban. Utána rövid pakolás, és már indulunk is. Barna ki van akadva, hogy hiába a korai kelés, akkor sem tudunk idõben elindulni felfelé (de hát így van ez, ha valaki az Alföld közepén lakik, és még Pestre is fel jön értem a túra elõtt). A falu határában térünk rá a Kék jelzésre. Kisebb kapaszkodó után kellemes séta. Barnabás online telefonon Ágival kommunikál. A Vár-völgybe feljebb érve már látjuk is a vár-hegyet A Kék jelzésen (nagyobb méretben keresd a képet a képes térképen)(könnyen megjósolható egy erõsebb kaptató). A Vár-völgyi patakot keresztezve rá is térünk a KL jelzésre. 500m erõs kaptatót magunk mögött hagyva (félúton a nyeregig 12 egyedbõl álló õzcsorda vágtázott át felettünk 50m-re, sajna mire izzítottam a fényképezõt már takarásba is kerültek, így nem tudtam megörökíteni) jutottunk fel a nyeregbe. Innen a KL jelzésen tovább haladva csigavonalban közelítettük meg a várromot. Készítettünk pár képet, majd a Bálvány panorámájának fordulva nekiültünk pár falatot bekapni. Innen irány a Dédes-szikla. A S és a KL keresztezõdéstõl közelítjük meg a sziklát. Régi S háromszög néhol a fákon. A szikla tövébe érve nosztalgikus élmény tölt el (anno 1994-ben az elsõ túránk alkalmával fordultunk meg itt). Fel mentünk a tetejére: sajnos elég opálos volt a látkép. Azért készítettünk pár fotót. Ádámon komoly fáradsági tünetek jelennek meg :) (pillanatok alatt magába roskad, feltûnõen csendben van, fogalma sincs, hogyan vonszolja el magát a Látó kövekig :). A Dédesi-szikla (nagyobb méretben keresd a képet a képes térképen)Megnéztük a szikla lenyûgözõ Keleti falát, majd a S jelzésen folytatjuk utunkat a Vár-forrás irányába. Innen 350m-nyi K S jelzés után a S jelzésen folytatjuk utunkat. Idõnként GPS-el ellenorzöm, hogy merre járunk. Még mielõtt az aszfaltos utat elérnénk kidõlt fákat kell kikerülni. Ádám dob egy hátast. Tovább a S, közben Barna ismét az Ágival kommunikál. Szerencsére minden OK. Az aszfalt-út keresztezése után fenyvesben folytatódik a Sárga jelzés. A hóréteg vastagsága eléri a 30-35cm-t. Söne hívja Ádámot, de Ádám lemerül. Én hívom vissza Sönét, kihangosítva kommunikálunk az erdõ közepén Ciprussal (12 évvel ezelõtt az elsõ túrán nem gondoltam volna, hogy most itt, ilyen felszerelésekkel (kihangosított mobil, GPS, digitális fényképezõ, …) fogunk túrázni). Pár perces beszélgetés után tovább állunk. Út közben két filmrészletet is rögzítünk (Barna StarWars jelenete tuti :) ). Elérve a P+ jelzést a térkép szerinti ösvényen megyünk fel egyenesen a Látó-kövekhez. 16:20-ra érünk fel, a sziklára vezetõ rövid szakaszon erõsen le van taposva a hó, és csúszik is rendesen. A Látó-köveknél (nagyobb méretben keresd a képet a képes térképen)Fotózunk egy párat, rövid nézelõdés után irány lefelé, mert kezd szürkülni és Mályinka még odébb van. A Mária-forrásnál Ádám fényképezése közben Barna „zárótûz” alá veszi Ádámot. Innen a K+ jelzésen indulunk el Mályinka irányába. A K, K+ elágazásnál készítünk pár képet a kisebb vízesésrõl, és elõvesszük lámpáinkat. Természetesen Barna nem hozta magával tuti Petzl fejlámpáját („otthon autó szereléshez szoktam használni, de …”), Ádám elõkapja zsákjából már a tavalyi Börzsöny túrán is éppen, hogy csak parázsló fényt szolgáltató lámpáját és azzal "Janizik" :). Szerencse, hogy nálam van lámpa. Kisebb szurdokon vezet keresztül a K+ jelzés. Ahol keresztezi a patakot az út, ott Én is majdnem dobok egy hátast a patakban :) . Kicsivel odébb Ádám háton csúszik lefelé a hegyoldalon. Ámor-forrás után néhol saras részen kell átvágni. A késõi szürkületben készítünk állványról még képet, majd teljes sötétség. A faluhoz közeledve éber-ebek ugatása töri meg a csendet. Még szerencse, hogy nincsenek elengedve. A kocsihoz leérve rövid pakolás után 19:30 kor indulunk el Pest irányába.